WEKO3
アイテム
幼児期の協同性の発達における論理的思考力―5 歳児の発達過程に着目して―
https://doi.org/10.14993/00001013
https://doi.org/10.14993/000010135e47b933-7816-4d3d-9e2d-2f8896c86d58
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
p31-39.pdf (972.2 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-04-24 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 幼児期の協同性の発達における論理的思考力―5 歳児の発達過程に着目して― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Logical Thinking in Development of Cooperativity in Early Childhood:Focusing on The Developmental Process of 5-year-olds | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | logical thinking | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | metacognitive ability | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | cooperativity | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | play | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | preschool education | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.14993/00001013 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
著者 |
藤谷, 智子
× 藤谷, 智子
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The development of logical thinking ability can be seen with the development of cooperativity (cooperative ability) in early childhood. These abilities develop mutually associated together while children are playing.This paper examines the relation between the development of logical thinking and that of cooperation by analyzing the episode records of 5-year-olds. With appearance of cooperative viewpoints, thinking about rules of play developed into logical thinking, in which children express their own hypotheses and ideas, and see others’viewpoints.This development of logical thinking ability promotes the development of metacognition including reflection, and it also becomes the foundation of learning in elementary school. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 武庫川女子大学紀要. 人文・社会科学編 巻 64, p. 31-39, 発行日 2017-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 武庫川女子大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0916-3115 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10187266 |