WEKO3
アイテム
バディシステムを用いたスキー実習が女子大学生の社会的スキルに及ぼす影響:問題解決因子およびコミュニケーション因子の変化に着目して
https://doi.org/10.14993/00001257
https://doi.org/10.14993/00001257a7e3e5af-a2ec-450d-a346-9914f75e3058
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-07-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | バディシステムを用いたスキー実習が女子大学生の社会的スキルに及ぼす影響:問題解決因子およびコミュニケーション因子の変化に着目して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Effects of a Ski Training Program Employing“ Buddy Systems” on the Social Skills of Women’s University Students: Focusing on Changes in the Problem Solving Skills and the Communication Skills | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会的スキル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | バディシステム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スキー実習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コミュニケーション | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social skills | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | buddy system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ski training program | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | communication | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14993/00001257 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
松本, 裕史
× 松本, 裕史× 中西, 匠× 西田, 順一× 柳, 敏晴× Nishida, Junichi× Yanagi, Toshiharu |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the effects of a ski training program, rounded in the “buddy system,” on the social skills of students at a women’s university. A group of twelve students, serving as the intervention group, participated in the ski training program using the buddy system, while another group of twelve students participated in program lacking the buddy system, as a control group. The easurement of social skills was conducted on the first and final days of the ski training program by using the social skills scale( KiSS-18). The researchers conducted 2 (group: intervention and control groups) × 2 (time: first and final days of the ski training program) repeated ANOVA tests, using scores from the KiSS-18. The results indicated that the group × time interaction was significant, with relation to “problem solving skills.” The score of intervention group was higher than that of the control group, in terms of problem solving skills, as measured on the final day of the programs. These findings suggested that a ski training program employing the buddy system may lead to enhancement of the social skills of women’s university students. | |||||
書誌情報 |
健康運動科学 巻 6, 号 1, p. 23-29, 発行日 2016-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2185-338X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12576562 |