ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学研究論集
  2. 10号(2015年)

小学校通常学級担任教員における賞賛行動と応用行動分析の理解との関係

https://doi.org/10.14993/00000669
https://doi.org/10.14993/00000669
97671da2-a229-4f81-b783-16e32ade960e
名前 / ファイル ライセンス アクション
P01-08.pdf P01-08.pdf (776.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-05-13
タイトル
タイトル 小学校通常学級担任教員における賞賛行動と応用行動分析の理解との関係
タイトル
タイトル The relations between praise behaviors and understanding of the applied behavior analysis in Japanese elementary school teachers
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14993/00000669
ID登録タイプ JaLC
著者 北口, 勝也

× 北口, 勝也

ja 北口, 勝也


ja-Kana キタグチ, カツヤ

en KITAGUCHI, Katsuya


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present research investigated the relations among praise behaviors, understanding of the applied behavior analysis (ABA), and years of experiences. The participants were 68 teachers who are working as a teacher in charge of a normal class in public elementary schools. The results showed that the more the teachers had knowledge of ABA, the more they provided praise to their students. Experience teachers showed less knowledge of ABA and praise behaviors relative to new young teachers. These results suggest that it is important to provide more effective methods to spread ABA knowledge for teachers.
書誌情報 教育学研究論集

巻 10, p. 1-8, 発行日 2015-03-06
出版者
出版者 武庫川女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-7432
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12392151
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:27:06.894284
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3