ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 武庫川女子大学紀要 人文・社会科学編
  2. 46巻(1998年)

海外英語研修における学習動機と学習ストラテジーに関する一考察

https://doi.org/10.14993/00000204
https://doi.org/10.14993/00000204
76200774-293c-45de-a08c-05d479267eeb
名前 / ファイル ライセンス アクション
P011-018.pdf P011-018.pdf (625.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-06-25
タイトル
タイトル 海外英語研修における学習動機と学習ストラテジーに関する一考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Learning Motivation and Learning Strategies in the Overseas English Training Program
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14993/00000204
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 竹田, 明彦

× 竹田, 明彦

ja 竹田, 明彦

ja-Kana タケダ, アキヒコ

en TAKEDA, Akihiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Results of overseas English training programs are apt to be evaluated by the comparison between a pre-test and a post-test of English competence. Although the program has a great influence on learning motivation and learning strategies of students, they are seldom investigated. In this study learning motivation and learning strategies are investigated by a questionnaire at three learning stages: two months before the program; just after the program; six months after the program. The analysis of the data of a questionnaire shows the following: students are highly motivated just after the overseas English training program, and they are especially integratively motivated. High achievers of JACET listening test are motivated toward learning English more than low achievers. The data shows that students came to adopt some new strategies which they had not used before the program. However, there was no statistical significance in memory strategies. It also suggests that some strategies last long after the program and others soon disappear. Factor analysis suggests that students use a variety of strategies. This may be the proof that students are highly motivated. The comparison of factor analysis scores between high achievers and low achievers indicates that low achievers use more memory strategies than high achievers. This implies that you need some other strategies besides memory strategies to be higher achievers of English.
言語 en
書誌情報 ja : 武庫川女子大学紀要. 人文・社会科学編

巻 46, p. 11-18, 発行日 1999-03-31
出版者
出版者 武庫川女子大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0916-3115
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10187266
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:57:32.496145
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3