ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学校教育センター紀要
  1. 学校教育センター紀要
  2. 6号(2021年)

Authentic materials: Definitions, perception, and usage by ELT practitioners

https://doi.org/10.14993/00002116
https://doi.org/10.14993/00002116
14e12da5-a729-4d47-b441-a60501329335
名前 / ファイル ライセンス アクション
P130-145.pdf P130-145.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-11
タイトル
タイトル Authentic materials: Definitions, perception, and usage by ELT practitioners
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 authentic materials
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 genuineness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 authenticity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 perception
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 materials development
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14993/00002116
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 米田, みたか

× 米田, みたか

ja 米田, みたか

ja-Kana ヨネダ, ミタカ

en YONEDA, Mitaka

Search repository
VALVONA, Christopher

× VALVONA, Christopher

en VALVONA, Christopher

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Authentic Materials (AM) are language teaching materials that were not originally created for the purpose of language teaching. However, there is not always agreement among researchers over the exact nuances of the definition or the extent to which adapted materials remain ‘authentic’ or ‘genuine.’ Using a survey and semi-structured interviews, this paper investigates the topic from the perspective of English language teaching(ELT) practitioners, in order to discover whether they share the same concept as researchers regarding what constitutes AM. Also, the paper asks whether instructors believe AM to be important, whether they explicitly check for the inclusion of AM in their course materials, and what kinds of AM they introduce into the classroom. The paper concludes that while teachers believe AM to be important and are creative in their inclusion, teachers’ attention to and application of AM are not always consistent, and understanding of what constitutes AM varies.
言語 en
書誌情報 ja : 学校教育センター紀要
en : Bulletin of School Education Center

巻 6, p. 130-145, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 武庫川女子大学学校教育センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-3396
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12889739
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:51:48.722691
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3