WEKO3
アイテム
Authentic materials: Definitions, perception, and usage by ELT practitioners
https://doi.org/10.14993/00002116
https://doi.org/10.14993/0000211614e12da5-a729-4d47-b441-a60501329335
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-05-11 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Authentic materials: Definitions, perception, and usage by ELT practitioners | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | authentic materials | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | genuineness | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | authenticity | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | perception | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | materials development | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.14993/00002116 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
著者 |
米田, みたか
× 米田, みたか
× VALVONA, Christopher
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Authentic Materials (AM) are language teaching materials that were not originally created for the purpose of language teaching. However, there is not always agreement among researchers over the exact nuances of the definition or the extent to which adapted materials remain ‘authentic’ or ‘genuine.’ Using a survey and semi-structured interviews, this paper investigates the topic from the perspective of English language teaching(ELT) practitioners, in order to discover whether they share the same concept as researchers regarding what constitutes AM. Also, the paper asks whether instructors believe AM to be important, whether they explicitly check for the inclusion of AM in their course materials, and what kinds of AM they introduce into the classroom. The paper concludes that while teachers believe AM to be important and are creative in their inclusion, teachers’ attention to and application of AM are not always consistent, and understanding of what constitutes AM varies. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 学校教育センター紀要 en : Bulletin of School Education Center 巻 6, p. 130-145, 発行日 2021-03-31 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 武庫川女子大学学校教育センター | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2435-3396 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12889739 |