ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学校教育センター年報
  2. 2号(2017年)

Japanese University Students’ Order of Morpheme Acquisition

https://doi.org/10.14993/00001053
https://doi.org/10.14993/00001053
212828a1-ee0e-4a5b-9ff7-c0c150ceec29
名前 / ファイル ライセンス アクション
P009-020.pdf P009-020.pdf (2.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-13
タイトル
タイトル Japanese University Students’ Order of Morpheme Acquisition
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題URI en
主題 grammatical morphemes
キーワード
主題URI en
主題 acquisition order
キーワード
主題URI en
主題 Krashen
キーワード
主題URI en
主題 Japanese learners of English
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14993/00001053
ID登録タイプ JaLC
著者 西嶋, 久雄

× 西嶋, 久雄

ja 西嶋, 久雄

ja-Kana ニシジマ, ヒサオ

en NISHIJIMA, Hisao

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to answer the following three research questions: First, if a learner of L2 is able to produce the target grammatical morpheme correctly in a given production test, is it safe to say that the learner has acquired the item? Second, to what extent is morpheme acquisition sequence, proposed by Krashen (1977), applicable to Japanese learners of English in a given context? Third, can the accuracy rate of morpheme acquisition improve if the pre-test is done at home rather than in class or if the feedback is provided after the pre-test? Grounded in the results, the author contends that a learner’s use of the correct form in one production test does not mean that the student has acquired its grammatical item. It has also become evident that the natural order of morpheme acquisition proposed by Krashen (1982) does not seem to hold for Japanese EFL students in question. An answer to the third question appears to be indeterminate since each group’s proficiency was not checked before the surveys were conducted, and thus there is a possibility that the differences in accuracy rates, and the degrees of improvement might be triggered by other reasons which have not been originally contemplated in framing the study.
言語 ja
書誌情報 ja : 学校教育センター年報

巻 2, p. 9-20, 発行日 2017-03-01
出版者
出版者 武庫川女子大学学校教育センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-258X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12749194
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:57:26.901880
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3